Дидактична сторінка

Використання інтерактивних методів та прийомів

Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що це спільне навчання, за якого всі учні взаємодіють один з одним, обмінюються інформацією, спільно вирішують поставлену проблему або моделюють ситуацію, учень і вчитель є рівноправними учасниками навчання. 

      З метою розвитку пізнавальної активності учня  доцільно  використовувати на уроках iнтерактивнi методи. Так, у 7 класi, при вивченнi тем різних типів тварин або їх класів з метою активiзацii розумової дiяльностi та активностi всіх учнів класу,використовую пошук рішень шляхом вільного висловлювання думок всіх учнів пропоную гру «Пароль». Кожен учень називає слово, або словосполучення, яке пов'язане з темою. Учнi пропонують свої варiанти відповідей. 

       Ігрову ситуацію «Пінг-понг»  застосовую на етапі актуалізації опорних знань учнів. До дошки викликаються два учні. Вони по черзі ставлять один одному підготовленні вдома запитання з теми домашнього завдання. Клас оцінює якість запитань і відповідей. Враховується оригінальність, винахідливість, гумор, ґрунтовність відповідей. 

    Ігрова ситуація «Угадай мене». На столі учителя лежать чотири купки карток. На дошці пишеться поняття. Викликається чотири учні, які з купки карток повинні вибрати ті, що пов'язані з написаним на дошці. Потім учитель пише на дошці інше слово, викликає наступних учнів, що виконують таке ж завдання. Четвірка може призначатися вчителем, але краще, якщо учні будуть виходити за власним бажанням.

     Метод «Мікрофон». По черзі викликаю учнів, які імітують «говоріння в мікрофон». Інші учні не можуть говорити, вигукують з місця, право говорити належить тільки тому,у кого символічний мікрофон. Наприклад, під час вивчення теми "Будова клітин прокаріотів" (Загальна біологія, 10-й клас), можна запропонувати запитання: які складові містять рослинні і тваринні клітини? (Для виконання цього завдання потрібно тільки перерахувати компоненти клітини: ендоплазматична сітка, комплекс Гольджі, пластиди тощо). Під час вивчення теми "Поняття про середовище існування, шляхи пристосування до нього організмів" (Загальна біологія, 11-й клас) для визначення рівня компетентності учням пропонується, використовуючи знання, здобуті у попередніх класах, назвати одне середовищ існування та вказати, як певний організм адаптувався до нього (водне - риби мають тіло, вкрите слизом; наземно-повітряне - птахи та ссавці мають легені ...). 

      Для того щоб краще розуміти ефективність використаних на уроці методів і їх доцільність використання я використовую метод «Незакінчене речення». Учні висловлюють свої думки роблячи таким чином висновок уроку.

  • Мені запам'яталось на сьогоднішньому уроці...
  • Мені важко зрозуміти...
  • Хотілося б ще раз почути на наступних уроках...

В 9класі при проведенні узагальнюючого уроку з теми «Кров. Кровообіг»  учнів об'єдную на групи за спеціальностями: "Кардіологи", "Гематологи", "Імунологи" . Кожна група отримує завдання складання сенкану по схемі (терміни: серце - "кардіологи"; кров - "гематологи"; імунітет - "імунологи").

Складання сенкану іде по схемі

1) іменник (що?)

2) 2 прикметники (який? яка? яке?)

3) 3 дієслова (що робити?)

4) речення з 4-5 слів

5) слово-синонім


     «Мозковий штурм» - це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень шляхом вільного висловлювання думок всіх учасників. Як свідчить практика, шляхом «мозкового штурму» всього за кілька хвилин можна визначити десятки ідей. На уроці називаю тему дискусії і запрошую учнів узяти участь у обговоренні шляхом «штурму», який організовую за такими етапами:
• Усі учасники пропонують ідеї щодо розв'язання порушеної проблеми.
• Ідеї записуються на дошці.
• Якщо група вважає кількість поданих ідей достатньою, запис їх припиняється.
• Після того як майже всі ідеї зібрані, вони групуються, аналізуються і відбираються.
• Вибираються ті, що можуть допомогти розв'язати порушену проблему. Наприклад, під час проведення циклу уроків у 9-му класі з теми «Дихання» пропоную такі запитання :
1)Без їжі людина може прожити кілька тижнів, без води - кілька днів, але без повітря вона може витримати лише кілька хвилин. Чому?
2)Прослухати виконання декількох пісень і поставити запитання, на яке учні повинні дати відповідь у кінці уроку:
- чому люди мають різну висоту голосу?
- який орган дихальної системи крім гортані бере участь у створенні голосу?
- як на вашу думку, голос утворюється при вдиху чи видиху?
3)Чому при штучному диханні людина, яка надає допомогу, видихає повітря із своїх легень, насичене вуглекислим газом, у легені постраждалого?
Серед відібраних ідей аналізуються ті, які найближчі до істини і формується спільна думка.

     Метод «займи позицію»допомагає вести обговорення дискусійного питання в класі. Використовую його з метою надання учням можливості висловитися та практикуватися в навичках спілкування. 

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати